2012年10月13日 星期六


心靈週歷   史代納博士
 28 10/14-10/20
在新近復甦的內在生命,我可以,
感知到廣闊的視野在我的內在。
我思考的光芒和力量是來自靈魂中太陽的力量
能夠解決生命中的奧秘,
長久以來被希望所痲痹的願望的翅膀,
現在(願望)被授予實踐。

28th week 10/14-10/20
I can, in newly quickened inner life,
Sense wide horizons in myself.
The force and radiance of my thought - 
Coming from soul's sun power-
Can solve the mysteries of life,
and grant fulfillment now to wishes
Whose wings have long been lamed by hope.


光中的孩子﹣兒童的心靈週歷
作者  麥可. 波頓

28 10/14-10/20/2012
清爽、更新、充實,
我站在這個金色的秋天世界的光裡。
神拿著ㄧ把有著奇妙,強大力量的劍
祂將劍交給那些靈魂裡,有著明亮燃燒之火的愛的人。
這閃爍的劍有如太陽般的光束,灼熱,
在黑暗中照耀,讓我確定和堅定。
沒有危險的惡龍在我的道路上需要我害怕;
我已裝備了光之神的給予,被太陽鍛造的力量,純粹的心!

28th  week  10/14-10/20/2012 
Refreshed, renewed, replenished I am standing
Within this world of golden autumn light.
A wondrous, mighty sword the gods are handing
To those whose souls with fire of love burn bright.
This flashing sword like sunrays streaming, searing,
In darkness shines and makes me firm and sure.
No dragon on my path need I be fearing;
I’m armed with light-God –giving, sun-forged, pure!