2013年5月12日 星期日

心靈週歷 第7週 5/12-5/18/2013


 史代納 博士著 /   多蘿提亞.密兒 賴心詩 合譯校訂

在世上迷人的光的強烈誘惑下,
我的自我被脅迫逃離,
向前,直覺
堅毅地拿起你自己應有的任務:
在我之中用思維的力量取代
因為在感觀的繁華中
很容易失去它自己

7th  week    5/12-5/18/2013
My self is threatening to flee,
Lured strongly by the world's enticing light.
Come forth, intuition
Take up with strength your rightful task:
Replace in me the power of thought
Which in the senses' glory
Would easily lose itself.


光中的孩子﹣兒童的心靈週歷
作者  麥可. 波頓                             賴心詩 譯

7  
被光輝,光芒,閃閃發光的微光中吸引進入,
是很容易掉入在一個夢中。

所以,我必須振奮自己,並開始
召喚心的力量,
真正存在於我內心的將會帶來
力量和威嚴,使我像一個國王!

在感官世界的榮耀之中,
在陽光樹林、幽谷和蔥鬱的林間空地,
處處顯示,
這是人類的心,統理到至高無上!

7th  week  
Drawn out into the sheen, the shine, the glisten and the gleam,
It would be easy to be lost into a dream.

So I must rouse myself and start
To conjure forces of the heart,
Which live within me truly and will bring
The strength and majesty that make me like a king!
Amidst the glory of the sense-world, everywhere displayed,
In sunlight grove and glen and leafy glade,
It is the human heart that rules and reigns supreme!