2019年12月1日 星期日

心靈週曆 第 35週 12/1-12/7/2019

史代納博士著                       多蘿提亞.密兒賴心詩合譯校訂
我是否能夠了解生命的真實
才能在我靈魂創造的渴望中
將它再次尋獲?
我感到我被授予了力量
讓我自己,能在這宇宙自我中
成為謙卑的一分子
感到如家ㄧ般。

35th  week
Can I know life’s reality
So that it’s found again
Within my soul’s creative urge?
I feel that I am granted power
To make my self, as humble part,
At home within the cosmic self.

光中的孩子﹣兒童的心靈週曆
作者  麥可波頓                             賴心詩
35 
對於自己我ㄧ定要真實
而當我好好地做完我的任務,
上帝(天),會依我的意願,讓世界充滿光亮。

雖然有時候我覺得自己很弱小,
但是我以愛與所有萬物ㄧ切連結。
當我是為自願地為上帝(蒼)而工作我就會越來越堅強。

35th  week  
Unto myself I must be true
And when my tasks I rightly do, 
Then God, from my own will, the world with light is filling.

Though sometimes I feel weak and small,
I’m linked with love unto the All.
And I grow stronger when to do God’s work I’m willing.