2020年5月24日 星期日

心靈週曆 第7週 5/24-5/30/2020

7   
史代納博士著/   多蘿提亞.密兒賴心詩合譯校訂

被世上迷人的光的強烈誘惑下,
我的自我被脅迫逃離,
向前,直覺
堅毅地承擔起你自己應有的任務:
以思維的力量替代自我
因為在感官的繁華中         
很容易失去它自己


7th  week      
My self is threatening to flee,
Lured strongly by the world's enticing light.
Come forth, intuition
Take up with strength your rightful task:
Replace in me the power of thought
Which in the senses' glory
Would easily lose itself.

光中的孩子﹣兒童的心靈週曆
作者  麥可波頓      賴心詩

7   
被這光輝,光芒、閃閃發亮的微光中吸引,
是很容易掉入ㄧ個夢境中的。

我ㄧ定要從夢中醒來,並開始
喚起我的心的力量,
而在我心中真正存在着的  會帶來
力量和威嚴,使我像一個國王ㄧ般!

在繁華的平凡世界裡,每ㄧ個地方都在告訴我,
不論是在陽光樹林、幽谷、或是蔥鬱的林間,
這都是人類的心,創造出這無上ㄧ切所看見的!

7th  week  
Drawn out into the sheen, the shine, the glisten and the gleam, 
It would be easy to be lost into a dream.

So I must rouse myself and start
To conjure forces of the heart,
Which live within me truly and will bring
The strength and majesty that make me like a king!
Amidst the glory of the sense-world, everywhere displayed,
In sunlight grove and glen and leafy glade,
It is the human heart that rules and reigns supreme!