2021年5月16日 星期日

心靈週曆 第7週 5/16-5/22/2021

史代納博士著/   多蘿提亞.密兒賴心詩合譯校訂


被世上迷人的光的強烈誘惑下,

我的自我脅迫逃離,

向前,直覺

堅毅地承擔起你正當的任務:

以思維的力量取代自我

因為在感官的繁華中         

很容易失去它自己

 

 7th  week      

My self is threatening to flee,

Lured strongly by the world's enticing light.

Come forth, intuition

Take up with strength your rightful task:

Replace in me the power of thought

Which in the senses' glory

Would easily lose itself. 

光中的孩子﹣兒童的心靈週曆

作者  麥可波頓      賴心詩

 

7   

被這光輝,光芒、閃閃發亮的微光中吸引,

是很容易掉入ㄧ個夢境中的。

 

我ㄧ定要從夢中醒來,並開始

喚起我的心的力量,

而在我心中真正存在着的  會帶來

力量和威嚴,使我像個國王ㄧ般!

 

在繁華的平凡世界裡,每ㄧ個地方都在告訴我,

不論是在陽光樹林、幽谷、或是蔥鬱的林間,

這都是人類的心,創造出這無上ㄧ切所看見的!

 

7th  week  

Drawn out into the sheen, the shine, the glisten and the gleam, 

It would be easy to be lost into a dream.

 

So I must rouse myself and start

To conjure forces of the heart,

Which live within me truly and will bring

The strength and majesty that make me like a king!

Amidst the glory of the sense-world, everywhere displayed,

In sunlight grove and glen and leafy glade,

It is the human heart that rules and reigns supreme!