2021年6月27日 星期日

心靈週曆 第13週 6/27-7/3/2021

史代納博士著                       多蘿提亞.密兒賴心詩合譯校訂


當我存在於感官的高處中,

火焰於我靈魂深處竄起

來自靈性的炯炯火熱世界

神性自語的真言:

在靈性的源頭裡企盼地尋找

去找到你的靈性的血緣。

 

13th  week      

And when I live in senses’ heights,

There flames up deep within my soul

Out of the spirit’s fiery worlds

The god’s own word of truth:

In spirit sources seek expectantly

To find your spirit kinship.


光中的孩子﹣兒童的心靈週曆

作者  麥可波頓                                    賴心詩

 

13  

當我深深飲入

大自然中所有賜予的豐富禮物,

ㄧ個渴望能與這充滿智慧

強大有力的天堂之子連結的心

開始在我心中漸漸熾烈增長。

 

在ㄧ階又一階的上面,我看到一個金色的階梯,

天使浩浩蕩盪的在人群中移動。

他們向我招手,

我開始向階梯上爬,在他們的群列中,

我也是他們的ㄧ家人。

 

13th  week    

And as I deeply drink

From all the rich gifts Nature is bestowing,

In me, the longing for a link

With the wise and powerful Sons of Heaven starts flaming, growing.

 

For rank on rank I see

Upon a golden stairway, Angels moving in a mighty throng.

They beckon me,

And I begin to climb, for certainly among their ranks, I too belong.