2016年1月17日 星期日

心靈週曆 第 42週 1/17-1/23/2016

史代納 博士著                       多蘿提亞.密兒 賴心詩 合譯校訂

正是在這個冬天的黑暗
這啟示之中本身的力量
靈魂強烈的敦促
指引著它到黑暗的領域,
透過心之溫暖  如此主動參與
這感觀世界的啟示。

42nd week 1/17-1/23/2016
It is in this winter darkness
The revelation of its own power
The souls strong urge
To guide itself to realms of darkness,
Anticipating thus

Through warmth of heart the sense-world’s revelation. 

光中的孩子﹣兒童的心靈週歷
作者  麥可. 波頓      賴心詩
42   
在我自己溫暖的家之外的週遭世界,
冬天包裹著黑暗和淒涼的披風
我被呼喚站起並克服恐懼
勇敢去迎接我路途上的黑暗。

我的光它的亮度每天漸漸增加。
它發光的溫暖,揭示了的生活動蕩。
光,從我的心流出永不會﹣停止。
也因此,無論是悲傷,痛苦或衝突的到來,我是堅強的。

42nd  week   
When winter wraps a mantle dark and drear
Around the world beyond my own warm hearth,
Then am I called to rise and conquer fear
And bravely meet this darkness in my path.

My light each day in brightness is increasing.
Its glow of warmth reveals the stir of life.
The light –stream of my heart is never –ceasing.
And so I’m strong, come grief or pain or strife.