2016年1月31日 星期日

心靈週曆 第 44週 1/31-2/6/2016

史代納 博士著 /     多蘿提亞.密兒  賴心詩 合譯校訂

為了能掌握新的感官引力
靈魂的明晰需充滿,
謹記靈性誕生的獲得,
在這撲朔迷離的世界,
充盈著 讓我思考 萌芽成長
創造性的意志力。

44th  week 1/31-2/6/2016

In grasping for new sense attractions,
Soul-clarity would fill,
Mindful of spirit-birth attained,
The world’s bewildering, sprouting growth
Fills with the creative will of my own thinking.

光中的孩子﹣兒童的心靈週歷
作者  麥可波頓          賴心詩 
44 
現在仍然是寒冷的冬季,但是從死亡之中新的誕生!
這是生命的定律,現在我應該好好的看
春天將來到地球上的跡象,
她準備著,很快地她的力量將擴大膨脹:

新的綠芽在每一棵樹上發芽。
ㄧ個新的音符在鳥的歌聲中... 我還看到了許多跡象
但在這一切變化之中,我必須是真實的;
在我所做的ㄧ切中堅強有力。

44th  week 
It’s wintry still, but out of death- new birth!
This is life’s law, and now I should look well
For signs that spring will come onto the earth,
For she prepares, and soon her power will swell:

New shoots sprout green on every tree.
A new note in the birdsong…and more clues as well I see…
But midst this change, I must be true;

Be firm and strong in all I do.