2021年11月28日 星期日

心靈週曆 第 35週 11/28-12/4/2021

史代納博士著                       多蘿提亞.密兒賴心詩合譯校訂

 

我是否能夠了解生命的真實

才能在我靈魂創造力的渴望中

將它再次尋獲?

我感到我被授予力量

讓我自己,能在這宇宙自我中

成為謙卑的一分子

感到如家ㄧ般。

 

35th  week

Can I know life’s reality

So that it’s found again

Within my soul’s creative urge?

I feel that I am granted power

To make my self, as humble part,

At home within the cosmic self.


光中的孩子﹣兒童的心靈週曆

作者  麥可波頓                             賴心詩

35 

我ㄧ定要對自己真實

當我好好地做完我的任務,

上帝(天),會依我的意願,讓世界充滿光亮。

 

雖然有時候我覺得自己很弱小,

但我以愛與所有萬物ㄧ切連結。

當我是為自願地為上帝(蒼)而工作我就會越來越堅強。

 

35th  week  

Unto myself I must be true

And when my tasks I rightly do, 

Then God, from my own will, the world with light is filling.

 

Though sometimes I feel weak and small,

I’m linked with love unto the All.

And I grow stronger when to do God’s work I’m willing.