2024年3月17日 星期日

心靈週曆 第50週 3/17-3/23/2024

 史代納博士著/   多蘿提亞.密兒賴心詩合譯校訂

在浩瀚偉大的啟示之中

如此對人的自我道出

成長的喜悅遍及整個世界,

展開其本有的力量:

我承載你進入我的生命

從它奇妙的束縛裡

因而達到我最真實的目標。

 

50th  week 

Thus to the human ego speaks

In mighty revelation, 

Unfolding its inherent powers,

The joy of growth throughout the world:

I carry into you my life

From its enchanted bondage

And so attain my truest goal.



光中的孩子﹣兒童的心靈週曆

作者  麥可波頓      賴心詩

50 

春天的水,空氣的精靈,

充滿了滋養和關愛  交織在世界裏。

明亮的火焰之子和地精靈快速的步履

他們在創造這個世界的同時也ㄧ邊對我說:

 

哦,我們在世界的裡面,獨自用最純淨、愉悅的心工作着,但請記住,為我們所做的而開心--- 

不能夠漫不經心地走過而未留意,

當你把我們的生命也變成是你的,

你便將會讓我們從魔力中解脫自由。

 

50th  week  

Spring of water, spirit of air, 

Weave in the world full of nurture and care.

Sons of bright fire and gnomes of quick gait-

All of them speak to me whilst they create:

 

“Oh, we work within the world for purest joyfulness alone, But remember please the deeds we do – they must not pass unknown,

For you free us form enchantment when you make our life your own.”