2012年9月23日 星期日


寧靜 我承載在我之中            史代納博士 

寧靜 我承載在我之中。
我銘記在我自己心中
這力量,讓我堅定。
現在我被光亮的溫暖充盈滿
現在,藉由我自己的決心
我將補足我自己。
當我是透過自己穩定的努力
我會感受到這個寧靜
源源不斷地通過我的存在,
我變堅強了
在我自己之內找到
力量的源泉,
內在寧靜的力量。

Quiet I bear within me.
I bear within myself
Forces to make me strong.
Now will I be imbued
With their glowing warmth.
Now will I fill myself
With my own will’s resolve.
And I will feel the quiet
Pouring through all my being,
When by my steadfast striving
I become strong
To find within myself
The source of strength,
The strength of inner quiet.