2017年1月14日 星期六

心靈週曆 第 40週 1/15-1/21/2017

史代納 博士著                       多蘿提亞.密兒  賴心詩 合譯校訂
當我存於靈性深處之時,
棲息於我靈魂內的根基
從那裡流瀉出  來自心之界的愛,
徒勞妄想之中的自我
填滿了力量之火的世界*話語

*話語:泛指宇宙生命進程中,一切的塑形力量。

40th  week 1/15-1/21/2017
And when I live in spirit depths 
And dwell within my soul’s foundations 
There streams from love-worlds of heart,

To fill the vain delusion of the self 

The fiery power of the cosmic Word.

光中的孩子﹣兒童的心靈週歷
作者  麥可波頓      賴心詩 
40  
而我活在這樣深沈 深奧的神秘中,
當它們​​盤旋掃過,我感到銀色的波浪,發光閃爍,
從我的心,就好像看到這美好的光  穿透這沈睡的面紗,
勇往直前:真正的愛,昇起,從黑暗中湧動而出到外面的世界。

所有無用的幻想逃離!他們絕不可停留
當我的心的感受,是如ㄧ朵玫瑰般的真實而溫柔,
就能夠展開迎接新的一天。

40th  week 
And I live in depths of Mystery so deep,
I feel how silver waves, which gleam and glisten as they’re swept and swirled
From my own heart, like lovely lights seen through a veil of sleep, 
Go forth: true love, arising, surging from the darkness out into the world.

All vain illusions flee! They must not stay
When my heart’s feelings, true and tender as a rose, unfold to greet the day.