2017年6月4日 星期日

心靈週曆 第10週 6/4-6/10/2017

史代納 博士著                       多蘿提亞.密兒 賴心詩 合譯校訂

致光芒四射的盛夏高點
太陽在莊嚴的閃耀中上升;
祂帶著我  人類的感受
進入祂的浩瀚空間領域。
在我的內心激起
朦朧地 預示宣告,
在未來你將知道:
一個神性的存在,現在剛觸碰了你。

10th  week     6/4-6/10/2017 
To summer’s radiant heights
The sun in shining majesty ascends;
It takes my human feeling
Into its own wide realms of space.
Within my inner being stirs
Presentiment which heralds dimly,
You shall in future know:
A godly being now has touched you.


光中的孩子﹣兒童的心靈週歷
作者  麥可. 波頓                                    賴心詩
10 
在閃閃發光威武的太陽中,
有一位國王駕著他的黃金戰車,
向高處奔馳著 直到天堂的所在
在流瀉的榮耀中,示現福至。

看著他,一種奇妙的感受在我心裡出現
那感受告訴了我 現在還不懂的事情;
因為只有以後我才會真正知道
就在這個時刻中,太陽的神性是如何地觸碰到了我。

10th  week   
In shining majesty the mighty sun,
A king upon his chariot of gold,
Climbs higher till the heights of heaven are won
In glory streaming, blessing to behold.

And watching him, I feel a strange sense grow
That speaks of things that now I cannot see;
For only later will I truly know

How at his hour, God’s Spirit of the Sun is touching me.