2017年7月8日 星期六

心靈週曆 第15週 7/9-7/15/2017

史代納 博士著                       多蘿提亞.密兒 賴心詩 合譯校訂

我感到有如蠱惑般地
在靈性的光耀中 靈性交織著
在暗沉的感受裏
它已將我包裹起
為了能給予我力量。
在我自己狹隘中被束縛的我
它是無力去給與的

15th  week     7/9-7/15/2017 

I feel as though enchanted
In the spirit glory
Of Spirit weaving.
It has enwrapped my own being
In senses dullness
In order give me strength
Which in its narrow bounds my I

Is powerless to give itself.

光中的孩子﹣兒童的心靈週歷
作者  麥可. 波頓                             賴心詩

15 
在模糊的微光中,迷人的夢中,
ㄧ片如紗般的光將我裹起。
天使在那紗之後工作,祂偉大的力量流入了
將堅毅的力量給我  給予我的腳堅實的地面。

我熱愛太陽溫暖的光,如此金黃和美麗。
我熱愛太陽明亮光芒,奔湧閃爍無處不在,
當光影交織在森林中,嫩綠閃閃發光。

15th  week
IN shimmering of dim, enchanted dreaming,
A shining veil of light enwraps me round.
Behind it Angels work, whose mighty streaming
Sends strength to me and gives my feet firm ground.

I love the sun’s warm light, so gold and fair.
I love the sun’s bright rays which burst and sparkle everywhere,
As light and shadow weave amidst the forest, greenly gleaming.