2017年9月30日 星期六

心靈週曆 第27週 10/1-7/2017

史代納 博士著                       多蘿提亞.密兒 賴心詩 合譯校訂

進入我生命存在的深處  滲透,
期待的渴望在那裡攪動著
在自我的覺察中,我發現自己
如ㄧ個夏季的陽光之禮,ㄧ顆種子
那溫暖存活著於秋天的心境裡 
作為我靈魂的推動力。

27 th  week    

Into to my being’s depths penetrate,
There stirs expectant longing
That self-observing, I find myself
As gift of summer sun, a seed
That warming lives in autumn mood
As my urging force of soul.

光中的孩子﹣兒童的心靈週曆
作者  麥可. 波頓                             賴心詩

27 
當金色的夏天太陽,在我們的天空裡變得不這麼熾熱了,
我知道它並沒有死﹣它只是經歷ㄧ個改變。
這是ㄧ個最豐富及神奇的,
它已給了我它自己,就如同一顆在我心深處的種子。
這個太陽的種子,我要保護它,
在我的心裡它如黃金般珍貴
它將活在我心裡共渡冬之夜,黑暗和寒冷,
直到 看哪!一個光芒四射,美麗的花,在春天裡綻開!

27th  week    
And when the golden summer sun
grows weaker in our skies,
I know it really does not die-
it just goes through a change.
For it has given its very self to me, in me it lies
As seed within my deepest heart- a thing most rich and strange.
This sun-seed—I must guard it, precious in my heart as gold.
It will live on in me through nights of winter, dark and cold,

Till lo, in spring a radiant, beauteous flower shall unfold!