2024年2月4日 星期日

心靈週曆 第44週 2/4-2/10/2024

 史代納博士著                       多蘿提亞.密兒賴心詩合譯校訂

為找尋新感觀引力,

靈魂的明晰力要充滿,

銘記靈性誕生的獲得,

這令人迷惑的世界,與我思考中的

創造性意志,萌芽生長。

 

44th  week 

 

In reaching for new sense attractions,

Soul-clarity would fill,

Mindful of spirit-birth attained,

The world’s bewildering, sprouting growth

With the creative will of my own thinking.




光中的孩子﹣兒童的心靈週曆

作者  麥可波頓     賴心詩

44  

現在仍是寒靜的冬季,但是從死亡之中新的誕生!

這是生命的定律,而我現在應該好好的看

春天快要來到地球上的跡象,

她準備著,很快地  她的力量將擴大膨脹:

 

新的綠芽在每一棵樹上發芽

鳥兒的吟唱中有新的音調... 許多的變化蹤跡我也看到了

但在這一切的變化之中,我必須是純正的;

在我所做所為中堅強而有力。

 

44th  week    

It’s wintry still, but out of death- new birth!

This is life’s law, and now I should look well

For signs that spring will come onto the earth,

For she prepares, and soon her power will swell:

 

New shoots sprout green on every tree.

A new note in the birdsong…and more clues as well I see…

But midst this change, I must be true;

Be firm and strong in all I do.