2016年4月24日 星期日

心靈週曆 第4週 4/24-4/30/2016

史代納 博士著 /   多蘿提亞.密兒 賴心詩 合譯校訂

我感到處於我的存在之中:
如是道出感知的感受
如同這被太陽照亮的世界
它與洪光融合;
它想要給予思考
溫暖進而明晰
且將人類和世界
牢固結合為一體。

4th  week 4/24-4/30/2016 
I feel being of my being:
Thus speaks perceptive feeling
As in the sun-illumined world
It unites with the floods of light;
It wants to give thinking
Warmth to clarity
and firmly bind

the human being and the world in unity.

光中的孩子﹣兒童的心靈週歷
作者  麥可. 波頓      賴心詩
4 
在春天陽光普照的時刻
我的心像一朵花
和偉大的力量綻放。

然後進入到這歡喜的世界
我的感受力量被鬆展開揚。

所有我喜愛的事物﹣火,水,空氣,
石頭,星星,偉大的太陽,
植物,動物,在世界各處的人們
神在他們心中,在每ㄧ個人裡。

4th  week   
In Spring’s sunlit hour
My heart like a flower
Unfolds with great power.

And out into the joyful world
My feeling-force are unfurled.

All things I love- fire, water, air,
The stones, the stars, the mighty sun,
Plants, creatures, people everywhere
For God is in them, every one.