2016年11月20日 星期日

心靈週曆 第 34週 11/20-11/26/2016

史代納 博士著                       多蘿提亞.密兒 賴心詩 合譯校訂

在內心感到 這神秘不解
長久以來所被保藏的陳舊
與這個活躍的 新提升的自我意識:
這個應當醒覺,讓宇宙力量直接潑流入
進入我生命外在的行動
與成長,將我塑造成真正的生命存在。

34th  week 11/20-11/26/2016
Inwardly to feel the mysterious
What has been preserved of old,
With new –risen enlivened senses of self:
This shall, awakening, pour forth cosmic forces
Into the outer actions of my life
And growing, mould me into existence.


光中的孩子﹣兒童的心靈週歷
作者  麥可. 波頓                             賴心詩
34 
很久以前 所埋下的豐富的寶藏
是如此地黑暗、深沉的在我的心中,
現在被我的意志 從睡眠中喚醒了。

他們成長,他們流向進入了世界。
他們承載星辰內涵裡的偉大價值,
通過我的愛的言行舉止,凝聚天堂和地球。

34th  week   
Rich treasures planted long ago
Within my soul, so dark and deep,
Are wakened by my will from sleep.

They stream into the world; they grow.
They bear star-substances of greatest worth,
Through loving deeds of mine, uniting heaven and earth.