2016年11月26日 星期六

心靈週曆 第 35週 11/27-12/3/2016

史代納 博士著                       多蘿提亞.密兒 賴心詩 合譯校訂

我是否能夠去了解生命的真實
所以才能在我靈魂創造的渴望中
將它再次尋獲?

我感到我被授予了力量
去使我自己,能在這宇宙自我中
成為謙卑的一分子
感到如家ㄧ般。

35th  week 11/27-12/3/2016

Can I know life’s reality
So that it’s found again
Within my soul’s creative urge?
I feel that I am granted power
To make my self, as humble part,

At home within the cosmic self.

光中的孩子﹣兒童的心靈週歷
作者  麥可. 波頓                             賴心詩
35 
我必須對我自己是真實的
而當我是正確地完成我的任務,
上帝(天),會依我自己的意願,讓世界充滿光亮。

雖然有時候我覺得自己很弱小,
但是我是透過愛與所有ㄧ切而連結。
當我是為自願地為上帝(蒼)而工作我就會越來越堅強。

35th  week 
Unto myself I must be true
And when my tasks I rightly do,
Then God, from my own will, the world with light is filling.

Though sometimes I feel weak and small,
I’m linked with love unto the All.
And I grow stronger when to do God’s work I’m willing.