2017年2月11日 星期六

心靈週曆 第 44週 2/12-2/18/2017

史代納 博士著                       多蘿提亞.密兒 賴心詩 合譯校訂

為了達到清晰明銳的新感觀能力,
靈魂的明晰力將要填滿,
銘記靈性的誕生已獲得,
這令人迷惑的世界,與我自己思考中的
創造性意志,萌芽生長。

44th  week 2/12-2/18/2017

In reaching for new sense attractions,
Soul-clarity would fill,
Mindful of spirit-birth attained,
The world’s bewildering, sprouting growth
With the creative will of my own thinking.

光中的孩子﹣兒童的心靈週歷
作者  麥可. 波頓      賴心詩
44 
現在正是寒靜的冬季,但是從死亡之中新的誕生!
這是生命的定律,而我現在應該好好的看
春天將來到地球上的跡象,
她準備著,很快地她的力量將擴大膨脹:

新的綠芽在每一棵樹上發芽
鳥兒的吟唱中有個新的音調... 來有更多的蹤跡我也看到了
但在這一切變化之中,我必須是真實的;
在我所做的ㄧ切中堅強而有力。

44th  week    
It’s wintry still, but out of death- new birth!
This is life’s law, and now I should look well
For signs that spring will come onto the earth,
For she prepares, and soon her power will swell:

New shoots sprout green on every tree.
A new note in the birdsong…and more clues as well I see…
But midst this change, I must be true;
Be firm and strong in all I do.