2018年3月10日 星期六

心靈週曆 第 50週 3/11-3/17/2018

史代納 博士著 /   多蘿提亞.密兒 賴心詩 合譯校訂

在浩瀚偉大的啟示之中
如此對人的自我道出
成長的喜悅遍及整個世界,
展開其本有的力量:
我承載你進入我的生命
從它奇妙的束縛裡
因而達到我最真實的目標。

50th  week
Thus to the human ego speaks
In mighty revelation,
Unfolding its inherent powers,
The joy of growth throughout the world:
I carry into you my life
From its enchanted bondage

And so attain my truest goal.

光中的孩子﹣兒童的心靈週曆
作者  麥可. 波頓      賴心詩
50 
春天的水,空氣的精靈,
充滿了滋養和關愛  交織在世界裏。
明亮的火焰之子和地精靈快速的步履
他們在創造這個世界的同時也ㄧ邊對我說:

哦,我們在世界的裡面,獨自用最純淨、愉悅的心工作着,但請記住,為我們所做的而高興---
不能夠漫不經心地經過而未留意,
當你將我們的生命也變成是你的時,
你將會讓我們從魔力中解脫自由。

50th  week 
Spring of water, spirit of air,
Weave in the world full of nurture and care.
Sons of bright fire and gnomes of quick gait-
All of them speak to me whilst they create:

“Oh, we work within the world for purest joyfulness alone, But remember please the deeds we do – they must not pass unknown,
For you free us form enchantment when you make our life your own.”