2018年5月6日 星期日

心靈週曆 第5週 5/6-5/12/2018

史代納 博士著 /   多蘿提亞.密兒 賴心詩 合譯校訂

出自於靈性深處的光之中
交織萌芽而進入空間中
展現神所創造的作為:
在它之中靈魂的真實存在出現了
擴大到世界的生命存在
從狹窄自我的內在力量中
復活。

5th  week 
Within the light that out of spirit depths
Weave germinating into space
The manifestation of God’s creative work.
In it appears the true being of the soul
Expanded to world existence
And resurrected
From narrow selfhood’s inner power.

光中的孩子﹣兒童的心靈週歷
作者  麥可. 波頓      賴心詩
5 
流動穿越的光在四週圍的空氣裡,
波光粼粼,閃閃發光,現在溫暖了地球的地面,
在花朵豐盈盛開的地方揭示了星辰的傑作。

而奇妙光芒四射中,我看到了ㄧ位天使。
他閃耀著神的光芒向我微笑。
這是我!他是我有一天將會成為的,
在我天堂的披幔裡,從黑暗中釋放了!

5th  week  
The light that is streaming through air all around,
Which, sparkling and gleaming, now warms the earth’s ground,
Reveals the stars’ handwork where flowers abound.

And wondrous and radiant, an Angel I see.
He shines with God’s light and he smiles upon me.
It is I! He it is whom I one day will be,

In my heavenly mantle, from darkness set free!