2018年5月13日 星期日

心靈週曆 第6週 5/13-5/19/2018

史代納 博士著 /   多蘿提亞.密兒 賴心詩 合譯校訂

從什麼是屬於我的之內 已經升起
我的自我 尋找它自己
如同世界的啓示
是在於這時間與空間內的力量
這個世界,作為神性的原型,
在每一處為我顯示
我自己原貌的真相。

6th  week       
There has arisen from what belongs to me
My self and finds itself
As revelation of worlds

Within the power of time and space;
The world, it shows me everywhere
as archetype divine,
The truth of my own likeness.

光中的孩子﹣兒童的心靈週歷
作者  麥可. 波頓                             賴心詩
6   
在充盈的輝煌中出現
在力量與威武中,
我的天使在光的交織中
說話:
記住你的祖國。
你是從天上來的。
失去了這個感懷
將使你感到羞恥。

在你的生命誕生前
在光之中你存在著。
從這個花園裡,地球中
現在將這個禮物拿著。

每一天,成長的越來越強壯,
讓愛成為你的導引。
你的身體是如ㄧ個廟宇
在那裡神會守候著。

6th  week    
Aris’n in full splendor
In power and might,
My angel is speaking
In weaving of light:

“Remember your homeland.
From heaven you came.
To lose its remembrance
Would make you feel shame.

“In light you were living
Before your life’s birth.
Now take of the gifts
From this garden, the earth.

“Each day growing stronger,
Let Love be your guide.
Your body the Temple

Where God my abide.”