2018年7月1日 星期日

心靈週曆 第13週 7/1-7/7/2018

史代納 博士著                       多蘿提亞.密兒 賴心詩 合譯校訂

當我存在於感觀的高處中,
火焰在我靈魂深處竄起
來自靈性的炯炯火熱世界
神性自我的真言:
在靈性的源頭裡期待地尋找
去找到你的靈性的血緣。

13th  week      
And when I live in senses’ heights,
There flames up deep within my soul
Out of the spirit’s fiery worlds
The god’s own word of truth:
In spirit sources seek expectantly

To find your spirit kinship.

光中的孩子﹣兒童的心靈週曆
作者  麥可. 波頓                                    賴心詩

13 
當我深深飲入
所有大自然中 賜予的豐富禮物,
ㄧ個渴望能和這位充滿智慧
強大有力的天堂之子 連結的心
開始在我心中漸漸熾烈增長。

在一個金色的階梯上,於ㄧ群又一群之中我看到
天使在浩浩蕩盪的人群中移動。
他們向我招手,
我開始向階梯上爬,在他們的群列中,確實的我也是他們的ㄧ家人。

13th  week    
And as I deeply drink
From all the rich gifts Nature is bestowing,
In me, the longing for a link
With the wise and powerful Sons of Heaven starts flaming, growing.

For rank on rank I see
Upon a golden stairway, Angels moving in a mighty throng.
They beckon me,

And I begin to climb, for certainly among their ranks, I too belong.