2018年7月29日 星期日

心靈週曆 第17週 7/29-8/4/2018

史代納 博士著                       多蘿提亞.密兒  賴心詩 合譯校訂

如此道出宇宙的話語
在恩典中我透過感官的入口
已被允諾 引領進入我靈魂的最深處:
讓你的靈性深處充滿了
我的廣闊世界的視野
在未來的時刻裡找到我在你之中。

17th  week     7/29-8/4/2018
Thus speaks the cosmic Word
That I by grace through senses’ portals
Am allowed to lead into my inmost soul:
Imbue your spirit depths
With my wide world expanses

To find in future time myself in you.

光中的孩子﹣兒童的心靈週歷
作者  麥可波頓                             賴心詩 譯

17
太陽,閃爍地流入陸地和海洋,
也在我的眼裡閃耀,因它已經進入了我。

它訴說了 什麼是我仍然必須做的事。
我聽到它如ㄧ個最真實的話語

“哦,你的心必須一定要是浩大的,ㄧ定要是寬廣的,
一定要是膽大的,
你的靈魂ㄧ定要聚集和包容所有的事物,
這整個美好精彩的世界是由你的愛去擁抱的。“

17th  week    
THE sun, which gleams and streams over land and sea,
Shines also from my eyes, for it has entered me.

It speaks of what I still must do.
I hear it as a Word most true:

“Oh, your heart must be great, must be wide, must be bold,
All things your soul must gather and hold,

This whole wonderful world with your love to enfold.”