2018年10月13日 星期六

心靈週曆 第29週 10/14-10/20/2018

史代納博士著                       多蘿提亞.密兒賴心詩合譯校訂

藉由我自己強大的努力
去搧起思維的火花成為火焰,
從宇宙靈性力量的源泉, 
去理解生命的內在含義:
這是我夏天的遺產,
我秋天的慰藉,和我冬季的希望  


29 th  week   
To fan the spark of thinking into flame
By my own strong endeavor,
To read life’s inner meaning
Out of the cosmic spirit’s fount of strength:
This is my summer heritage, 
My autumn solace, and my winter hope. 


光中的孩子﹣兒童的心靈週曆
作者  麥可波頓                             賴心詩 
29  
我光亮的火花﹣它ㄧ定要成為火焰。
以我來呼吸,神的氣息,這是我的目標
沉著而穩定地照顧我心之中的光,讓它燃燒明亮。

空氣滋養了我柔弱的亮光
那是愛!它加速了我。我的光ㄧ定會變強。
我被授予力量能夠去愛所有的人,正當地去做所有的事。

29th  week  
My Spark of light –it must become a flame.
Breath on me, breath of God, it is my aim
To calmly tend this light within and make it burn up brightly.
The air that nourishes my tender glow-
It’s Love! It quickens me. My light shall grow. 
I’m given strength to love all people and to do things rightly.