2024年4月21日 星期日

心靈週曆 第4週 4/21-4/27/2024

 史代納博士著/   多蘿提亞.密兒賴心詩合譯校訂

我感到我自己的存在:

感知的感受如此道出

如同這被太陽照亮的世界

它與洪光融合;

它想要給思考

溫暖進而明晰

且將人類和世界

牢固結合為一體。

 

 

4th  week 

I feel being of my being:

Thus speaks perceptive feeling

As in the sun-illumined world

It unites with the floods of light;

It wants to give thinking 

Warmth to clarity

and firmly bind

the human being and the world in unity. 



光中的孩子﹣兒童的心靈週曆

作者  麥可波頓      賴心詩

4  

在春天陽光普照的時刻

我的心像一朵花

和偉大的力量綻放。

 

來到這歡喜的世界

我感受的力量鬆展開揚。

 

所有我喜愛的事物﹣火,水,空氣,

石頭,星星,偉大的太陽,

植物,動物,和在世界各處的人們

神在他們心中,在每ㄧ個人裡。

 

4th  week   

In Spring’s sunlit hour

My heart like a flower

Unfolds with great power.

 

And out into the joyful world

My feeling-force are unfurled.

 

All things I love- fire, water, air,

The stones, the stars, the mighty sun,

Plants, creatures, people everywhere

For God is in them, every one.