2013年12月15日 星期日

心靈週曆 第 38週 12/15-12/21/2013

史代納 博士著                       多蘿提亞.密兒 賴心詩 合譯校訂

在我內心的靈之子
自魅惑中解脫出來。
在滿心的喜悅中有
神聖宇宙孕育的話語
天堂的希望之果,
出自我的生命敬虔的根源
在遠方的世界歡喜生長。

38th  
The spirit child within my soul
I feel freed of enchantment.
In heart-high gladness has
The holy cosmic Word engendered
The heavenly fruit of hope,
Which grows rejoicing into worlds afar
Out of my beings godly roots.

光中的孩子﹣兒童的心靈週歷
作者  麥可. 波頓                                  賴心詩 譯

38 
ㄧ朵純白色的玫瑰,在黑暗的午夜時刻盛開。
黑暗的咒語被打破,撕裂。
在我的心中有一股神奇強烈的力量
天堂的孩子已在地球誕生了!

他如雪般的純潔。我的心中的愛發着溫暖的光
我將滋養這孩子,他ㄧ定會好好長大!

38th  week  
A Rose of pure white bloom in midnight’s dark hour.
The spell of the darkness is broken and torn.
In my heart there’s a bursting of magical power
For the heavenly Child on earth has been born!

He is pure as the snow. With my heart’s love aglow
I shall nourish this Child, and he surely shall grow!