2014年11月29日 星期六

心靈週曆 第 35週 11/30-12/6/2014

史代納 博士著                       多蘿提亞.密兒 賴心詩 合譯校訂
在我靈魂中創造的渴望裡
我能夠認識生命的真相
而讓它能再次找到它自己嗎?
我感到我被授予力量
讓我自己,於這卑微的一部分
在這宇宙自我中感到如家一般。

35th  week 11/30-12/6/2014
Can I know life’s reality
So that it finds itself again
Within my soul’s creative urge?
I feel that I am granted power
To make my self, as humble part,

At home within the cosmic self.

光中的孩子﹣兒童的心靈週歷
作者  麥可. 波頓                              賴心詩 譯

35 
對我自己我必須是真實的
當我好好地完成我的任務,
上帝(天),會依我自己的意願,讓世界充滿光亮。

雖然有時候我覺得自己很弱小,
但是透過愛我與萬物一切而連結。
當我是自願地為上帝(蒼)而工作我就會越來越堅強。

35th  week   
Unto myself I must be true
And when my tasks I rightly do,
Then God, from my own will, the world with light is filling.

Though sometimes I feel weak and small,
I’m linked with love unto the All.
And I grow stronger when to do God’s work I’m willing.