2014年12月1日 星期一

而我為愛存在

                              作者:克里斯蒂安. 摩根斯坦 (人智學者及詩人)
我見過人類 他內在至深處的存在當下,
我知道這個世界,以及它的主要本質。
我了解,愛,愛是人至關重要的核心
而我為愛存在,去愛的也越來越多。
我的雙臂,如*他 所做,我完全敞開。
就像他一樣,我想要把裡面的世界環扣連起來。
*他:上帝/造物者

I have seen MAN in his innermost presence,

I know the world and its primary essence.
I know that love,
love is its vital core
 and that I live to love,
love more and more.
My arm, as HE has done, I open wide.

Like him, I'd like to clasp the world inside.
~Christian Morgenstern~
Translation by Brigitte Knaack