2016年10月8日 星期六

心靈週曆 第 28週 10/9-10/15/2016

史代納 博士著                       多蘿提亞.密兒 賴心詩 合譯校訂

在新近復甦的內在生命,我能夠,
感知我自己廣闊的視野。
而力量充滿在思考的光芒裏
來自靈魂中的太陽力量-
能夠解決生命中的奧秘,
長久以來被希望所痲痹的翅膀,
現在願望允授圓滿。


28th week 10/9-10/15/2016
I can, in newly quickened inner life,
Sense my own wide horizons.
And power filled rays of thoughts- 
Coming from soul's sun power-
Can solve the mysteries of life,
Granting fulfillment now to wishes

Whose wings have long been lamed by hope.

光中的孩子﹣兒童的心靈週歷
作者  麥可. 波頓                             賴心詩
28 
清爽、更新、充實,
我站在這個金色的秋天世界的光裡。
神拿著ㄧ把有著奇妙、強大力量的劍
祂將劍交給那些在靈魂裡,有著明亮摯熱之愛的人。
這劍的閃爍有如陽光般的光束,灼熱,
在黑暗中照耀,讓我確定和堅定。
沒有需要我害怕的危險惡龍  在我走的道路上;
我已備齊了光之神的給予太陽鍛造的力量,純粹的心!

28th  week   
Refreshed, renewed, replenished I am standing
Within this world of golden autumn light.
A wondrous, mighty sword the gods are handing
To those whose souls with fire of love burn bright.
This flashing sword like sunrays streaming, searing,
In darkness shines and makes me firm and sure.
No dragon on my path need I be fearing;
I’m armed with light-God –giving, sun-forged, pure!