2018年8月5日 星期日

心靈週曆 第18週 8/5-8/11/2018

史代納 博士著                       多蘿提亞.密兒  賴心詩 合譯校訂

我能夠擴展我的靈魂
讓它自己與已被收到的
宇宙話語的種子連結嗎?
我感覺到,我必須找到力量
不愧地去塑造我的靈魂
如同給靈性的ㄧ件合身的衣服。

*話語 (Word) 簡言為宇宙神性初始創造世界的塑形力量,好比語言中的子(consonants)、母音(Vowels) 以及其他廣泛的元素。

18th  week
Can I expand my soul
That it unites itself
With the seed of the cosmic Word
that it has received?
I sense that I must find the strength
To fashion worthily my soul
As fitting garment for the spirit.



光中的孩子﹣兒童的心靈週歷
作者  麥可波頓                             賴心詩 譯

18 
在我心中那裡住著ㄧ個太陽;
這愛的孩子 他在地球上安居的旅程已經開始。
他將在冬天神聖的夜晚誕生;
但現在我能開始準備ㄧ個地方,讓他好好的成長嗎?
為此我必定要編織一個光芒四射的服裝,華麗而罕見,
這樣子就可將這神奇的孩子美麗地裹起抱好。


18th  week    
WITHIN my heart there lives the sun;
The Child of Love his journey to an earthly dwelling has begun.
He will be born on winter’s holy night;
But can I now begin to make a place where he can grow alright?
For I must weave a radiant garment, rich and rare,

In which to wrap and hold the wondrous Child so fair.