2019年3月3日 星期日

心靈週曆 第 46週 3/3-3/9/2019

史代納博士著                       多蘿提亞.密兒賴心詩合譯校訂

世界受到打擊驚嚇的威脅
我靈魂中與生俱來的力量;
現在,記憶,挺身而出
從靈性深處,點燃的光亮;
鼓舞了我內在的視野
其中僅能透過意志的力量
才能夠維持自我。



46th  week 
The world is threatening to stun
The inborn forces of my soul;
Now, memory, come forth
From spirit depths, enkindling light;
Invigorate my inward sight
Which only by the strength of will
Is able to sustain itself.

光中的孩子﹣兒童的心靈週曆
作者  麥可波頓      賴心詩

46  
我的光被週圍的黑暗限制住了;
要保持著直立、強壯和健康並不容易!
而龍,潛伏著,他的力量
將吞噬掉我閃耀的光芒。

但我記得冬天的聖善夜,
是如何地在黑暗中閃耀著午夜的太陽,
這是世界的真光,
無需懼怕野蠻的龍
因為我是被聖子引領着。

46th  week    
My light is pressed by darkness round;
It is not easy to stay upright, strong and sound!
The Dragon, lurking, would devour
My shining radiance with his power.

But I, remember how on winter’s Holy Night,
In darkness shone the Midnight Sun that is the world’s true Light,
Need have no fear of dragons wild
For I am led by the Holy Child.