2021年8月8日 星期日

心靈週曆 第19週 8/8-8/14/2021

史代納博士著                       多蘿提亞.密兒賴心詩合譯校訂


秘密地去包含現在

我記憶裏所新近領受的

將是我向前努力奮鬥的目標:

不斷強健,自我的力量

它將從內在清醒

並繼續成長,給我自己。

 

19th  week      

In secret to encompass now

With memory what I’ve newly received

Shall be my striving’s further aim:

Strengthening, selfhood’s forces

It shall awaken within

And growing, give me to myself.

光中的孩子﹣兒童的心靈週曆

作者  麥可波頓                             賴心詩

 

19  

親愛的光之子,所有你已給我的我將不會遺忘;

我將每天工作,為你建一個特別的地方

在我的心裡也準備一個神聖的空間。

 

我的努力有時會失敗,但

我每天都成長一點點,

也在我的旅程上走得更遠些。

 

19th  week  

DEAR Child of Light, all that you’ve given I won’t forget;

I’ll work each day to build for you a special place

And in my heart prepare a sacred space.

 

My striving sometimes fails- and yet

I grow a little every day,

And journey further on my way.