2021年9月12日 星期日

心靈週曆 第24週 9/12-9/18/2021

史代納博士著                       多蘿提亞.密兒賴心詩合譯校訂


不間斷地它創造著,

靈魂生命開始察覺到了它自己;

宇宙之靈,努力著,

藉由自我的認知來更新它自己,

來自靈魂的黑暗

創造出自我引發的意志之果。

 

24th  week   

Unceasingly itself creating,

Soul life becomes aware of itself;

The cosmic spirit, striving on, 

Renews itself by self-cognition,

And from the darkness of the soul

Creates the fruit of self-engendered will.

  

光中的孩子﹣兒童的心靈週曆

作者  麥可波頓                      賴心詩

 

24 

在努力往目標前進行時,

我感到新的堅定在我的心裡。

在這神性的我之中的有著瞭解的見地

讓我的意志充滿了熠熠光芒。

而在這些隱藏的深處裡,這些光芒發亮著,

只要把光明帶到黑暗裡,就能讓好果子成長。

 

24th  week   

In striving forth toward the goal,

I feel new firmness in my soul.

The I-of-God in knowing sight

Fills all my will with gleaming light.

And in these hidden depths, this radiant glow,

By bringing light to darkness, makes the good fruit grow.