2014年3月22日 星期六

心靈週歷 第 52週 3/23-3/29,3/30-4/5, 4/6-4/12, 4/13-4/19/2014

每ㄧ個新年度的第ㄧ週,開始於復活節後的第ㄧ個週日,從本週至今年的復活節尚有ㄧ週,因此在週數的調節上,每個人可選擇不同方式,只要第ㄧ週的開始為復活節(今年在4/20)後即可,在此之前的節氣可以您個人的感受對應,重複始用第五十二週或之前的五十ㄧ週、五十週。請讀者更正、沿用,謝謝!

史代納 博士著                       多蘿提亞.密兒 賴心詩 合譯校訂

當自靈魂深處
靈性轉向世界的生命存在
美從廣大無盡之處湧出
來自遠方的天界
將生命力量匯入人之身
透過巨大能量將靈性的存在
和人類的生命存在結合。


52nd  week 3/23-3/29/2014
When from the depths of soul
The spirit turns to the life of worlds
And beauty wells from wide expanses,
Then out of heaven’s distances
Streams life-strength into human bodies,
Uniting by its mighty energy

The spirit’s being with our human life.

光中的孩子﹣兒童的心靈週歷
作者  麥可. 波頓                                  賴心詩 譯

52 
來自我心深處,這個我所愛的世界———
綠色,青色的山丘和高山之上的,
海是那麼的藍,還有金色的陽光,
以及所有我看見的一切。

在我成長中我變得更堅強,
我知道所有上帝的天使都與我在一起。
水,火,地和空氣的天使們,
永遠留在我身邊。這就是我的祈禱。

52nd  week
From deep in my heart this world I love—
The green, green hills and the mountains above,
The sea so blue and the sunlight gold,
And everything that I behold.

And I become stronger as I grow,
For all of God’s Angels are with me I know.
Angels of water, fire, earth and air,
Always stay by me. This is my prayer.