2017年4月8日 星期六

心靈週曆 第 52週 4/9-4/15/2017

史代納 博士著 /   多蘿提亞.密兒 賴心詩 合譯校訂

當自靈魂深處
靈性轉向世界的生命
美從廣大無盡之處湧出
來自遠方的天界
將生命力量匯入人之身
巨大能量將精神之靈
和人類的生命結合

52nd  week 4/9-4/15/2017
When from the depths of soul
The spirit turns to the life of worlds

And beauty wells from wide expanses,
Then out of heaven’s distances
Streams life-strength into human bodies,
Uniting by its mighty energy

The spirit’s being with our human life.

光中的孩子﹣兒童的心靈週曆
作者  麥可. 波頓      賴心詩
52 
在我心深處,這個我所愛的世界-
這綠意,青色的山丘和群山之外,
海是那麼的藍,金色的陽光,
還有所有我看到的一切。

而我長得越大也越堅強,
我知道上帝所有的天使都與我在ㄧ起。
水,火,地和空氣的天使們,
永遠會在我身邊。這是我的禱告。

52nd  week   
From deep in my heart this world I love—
The green, green hills and the mountains above,
The sea so blue and the sunlight gold,
And everything that I behold.

And I become stronger as I grow,
For all of God’s Angels are with me I know.
Angels of water, fire, earth and air,
Always stay by me. This is my prayer.